Bu büyük boy Seramik Pilavlık, 19. yy.’a ait kıymetli bir Osmanlı Tombak pilavlıktan ilham alınarak tasarlandı. İznik ile Kütahya’da altın çağını yaşamış Türk Seramik Sanatı geleneğine sadık kalınarak tasarlanan bu çok özel pilavlık Osmanlı döneminde yapıldığı gibi kalıplama ve şablon kullanılmadan geleneksel çark tornasında el ile şekillendirildi. Büyük boy objeleri çark tornasında şekillendirilmek ustalık, bilgi birikimi ve tecrübe gerektirir.
İleriki yıllarda antika obje olarak değerlendirilebilecek olan bu pilavlık, palmet ve stilize edilmiş lotus çiçekleri ile süslenmiştir. Palmet motifinin kaynağı Asurlular olarak bilinir. Lotus eski Mısır sanatının karakteristik motiflerinden biridir. Ölüm ve hayatla iç içe olan semboldür. Sadeleştirilmiş nilüfer çiçeği olan lotus sonsuz ışık ve mutlak temizliği ifade eder.
Osmanlı çinilerinde görülen natüralist temalar özellikle Kanuni Sultan Süleyman döneminde saray baş nakkaşı ve Şah Kulu’nun öğrencisi olan Kara Memi’nin getirdiği zengin bir üsluptur. Çiçekli desenler “Kara Memi üslubu”, “Natüralist üslup” veya “Şukufe tarzı” olarak kabul görmüş, aynı dönemde tezhip ve minyatür sanatına özel bir boyut getirmiştir.